aQUa » Cmt Oca 10, 2009 1:38 pm
Merhaba,
Dağıtıcı firma, sipariş verdiği ürünleri firmamızdan almaya geldiğinde, kendilerine arızalı tanısı ile geri gönderilmiş ürünleri de getirirler, ürün arıza oranımız gerçekten düşük olduğu için de ürünleri çok kısa sürede test edip 10-30 dakika, arıza tespit ve tamir işlemini uyguluyoruz.
Arızalı tanısı ile firmamıza getirilen ürünlerin %90-95 'den fazla bir bölümünde hiçbir problem çıkmadığı testler sonucu anlaşılmakta ancak dağıtıcı firmanın ürünü hemen almak istemesi üzerine rapor düzenlenememeketdir. Bu nedenle arızalı olmayan ürünlerin çoğuna rapor yoktur. Arızalı olanlar için ise mutlaka rapor hazırlanmakta ve ürünün poşetinin içine yerleştirilmektedir. Birde firmamıza gönderilen ürünlerde müşterilerin bir kısmı şikayetlerinin ne olduğu konusunda yazı yazmamaktadırlar.
Son zamanlarda gerçekten arızalı olan iki ürün hatırlıyorum, bu ürünlerin her ikisi de yaklaşık olarak 12-18 ay arası kullanılmış ürünlerdi, bir tanesi, dağıtıcı firma tarafından ulaştırılmıştı, Ankada'dan satın alınmış bir kartın, devre üzerinde bulunan bobinin bir ayağı kullanıcı tarafından çarpma veya bilinçli olarak karttan sökülmüştü, bunu ücretsiz olarak tamir ettik, ancak bir dahaki sefere bu şekilde devrelere zarar verilmesi durumunda tamirin, ücrete tabi olacağını belirtik, direk kullanıcı tarafından gönderilen bir diğer üründe ise bir süre sonra görüntüde donma oluyor şeklinde şikayet vardı, incelemelerimiz sonucu kartın üzerindeki ana PCI veriyolunu kontrol eden işlemciye darbe vurulmuş ve ayaklarının hasar gördüğü tespit edildi, çok hassas olan işlemci ayaklarını düzeltmeye çalıştık ürün problemsiz çalışır duruma getirildi, müşteri yenisi talep etti, yenisini uygun fiyata verebileceğimizi ancak firma olarak müşteri kaynaklı hasarları ödemediğimizi belittik.
Bunun dışında arızalı ürün hatırlamıyorum. Büyük bir ihtimal sattığınız ürün sağlamdı ancak ürünü sizden alan kişi ya kurulumu yapamadı yada anten sistemindeki bir problemden dolayı görüntü alamamış olabilir. Peki siz bu kişinin üründen şikayetinin ne olduğunu biliyor musunuz?
aQUa