aQUa » Pzr Mar 05, 2006 2:27 am
Sayın Dicle,
Amacım müşterilerilerimize soru ve sonunlarında yardımcı olmak, onlarla takışmak değil. Ürünümüze gösterdiğiniz ilgi ve güvenip aldığınız içinde teşekkür ederiz.
Kartımız ProgDVB ile %100 uyumludur, sonuç olarak SkyStar2 veya diğer ProgDVB destekleyen kartlarla Multivision ne kadar izleniyorsa satın almış olduğunuz firmamızın piyasaya çıkardığı kart ile de o kadar izlenmektedir. Bu kart aralıksız olarak 72 saat çalıştırılarak tarafımızca test edilmiştir. Multivision kanallarında hiçbir mevcut probleme rastlanmamıştır.
Sorunlarınız olduğunu söylüyorsunuz, tabi ki bunlar size göre tahmin değil sonuç olarak yaptığınız işlemlere dayanarak bunu belirtiyorsunuz bunları dikkate alıyoruz, ancak tek bir bilgisayarda yapılan bu sonuçlar sizi yanıltabilir. Burada tarafımızca bilinmeyen kısımlar çok fazla, bilgisayarınızdaki yazılımın eskimesi işletim sistemi dahil, bilgisayarınıza kurulmuş olan bazı yardımcı programlar pluginler vs. Portlarda veya PCI slottaki bir aksama, driver updateler, güç kaynağının yeterli olmaması, antenle ve LNB'ile ilgili bir çok başka sebep. Bu sebepler bir başka kartı etkilemezken diğer bir kartı çalışmasında sorunlar yaratabilir.
Size örnek olması açısından birkaç örnek vereyim:
Bir müşterimiz, ProgDVB tarama işlemi sırasında kalite seviyesinin çok yüksek olduğunu levelin ise %0-1-2 aralığında seyrettiğini ve birçok kanalı aynı nedenden listeleyemediği şikayeti ile firmamıza başvurdu, ben kendisine üşenmeyip bilgisayar kasası ile gelmesini söyledim, kart bizim bilgisayarımızda mükemmel çalıştı, ardından müşterimizin bilgisayarında denedik sonuç yine mükemmel, müşterimizin bilgisayarında problem çıkarabilirdi de sonuç olarak problem anten sistemindeydi. İkinci bir olay ise bir iki ay önce bizim bilgisayarımızda gerçekleşti, sürekli kart test ettiğimiz bilgisayarda kanal geçiş hızı 15 saniyeye kadar çıktı, sürekli driver updateler ve kart değişik kartların testleri nedeniyle, filgisayara işletim sistemi yeniden kuruldu ve kanal geçişleri 1-2 saniye aralağına indi. Üçüncü bir müşterimizin yine kendi bilgisayarı ile firmamıza müracaat etti, sinyalleri görüyor fakat yayınları hem çok kalitesiz çıkıyor bazıları ise hiç çıkmıyordu, müşterimize işletim sistemini baştan kurup kartla ilgili hiçbir yazılım yüklemeden firmamıza gelmesini söyledik, sürücü ve yazılım yüklendikten sonra firmamızın bilgisayarındaki çalışmanın aynısını müşterimizin bilgisayarında elde ettik. Bugün de başka bir müşterimiz ziyaret etti firmamazı, sizin bir ürününüzü aldım bozuk çıktı şimdi yenisini aldım test edebilirmiyiz? Tabi dedik ürünümüzün problemi neydi? Türksatta Kanal D, ATV çıkmıyor, arızalı olan kartın da sorunu buydu, iki anten bir ikili LNB ve bir de receiverım var, PC kartında bir kanala basıyorum ve receiverdaki kanal gidiyor. Kartımız müşterimizin tanıklığında test edildi ve sorun olmadığı anlaşıldı, büyük ihtimalle uyduyu takan kişi ikili LNB yerine kabloyu splitter ile bölüp receiver ve PC kartına göndermiş. Sizinki farklı bir durum, ama bu müşterimiz de kalkıp bütün forumlara kartımızın bozuk olduğunu ilan edebilirdi ve kendisine göre haklı da olabilirdi. Daha önce de belirttiğim gibi firmamıza gelerek bunun aksini ispat etme şansınız her zaman için mevcut ürünümüzü satın alan her kullanıcımız bu hakka sahiptir. Firmamızı ziyaret ederek kartı çalışırken görerek kuşkularını giderebilir. Firmamız bu testlerden hiçbir ücret talep etmemektedir.
Bir ürüne çalışmıyor bozuk şeklinde bir etiket yapıştırmak kolay birşey, kimse de size kalkıp neresi çalışmıyor veya neresi bozuk diye sormaz, o şekilde kabul edilir, zaten ürünümüzü kullanmayıp ürünümüzün ne kadar kötü bir ürün olduğu konusunda sayfalar dolusu yazı yazan kişiler mevcut. Eleştirilere açığız ancak yine de bir ürün hakkında yargı bildirmeden önce sisteminizde bir aksaklık olabileceği fikrini göz ardı etmemek gerekiyor.
Türksat için olan DGTK paketini satın alan bir müşterimizin BIOS 5 kartı ile de testler yaptık ve bu uydudaki tüm kanalları problemsiz olarak izleyebildik. W3 uydusunda bir arkadaşımdan ödünç aldığım BIOS 3 kartla denemeler yaptığımda ise (standart paket üyesidir) herhangibir olayla karşılaşmadan tüm kanalları izleyebildim. BIOS3 kartlarda update işlemi gerekmesede BIOS 5 kartlarda kartın zaman zaman update edilmesi için 10-15-20 dakika civarında şifreli kanallarda bekletilmesi gerektiğini çeşitli platformarda duyuyorumiyor. BIOS 5 kartları CWEmu1.03 yazılımı ile izlemeniz imkansızdır. Aşağıda söz ettiğiniz kanalların tamamını server-client yazılımı ile test etmiştim problemsiz çalışıyorlardı. Sanırım Movimax lar standart paketin içine dahil değil. Bununla birlikte firmamız sadece sattığımız ürünlerin doğru ve stabil biçimde çalışmasından sorumludur, bazı pluginlerin çalışıp çalışmaması firmamızın konusu değildir bu durum müşterilerimize bu konularda yazrdımcı olmayacağız anlamı taşımamaktadır.
BDA yazılımı konusunda oldukça mesafe alındı, bir aksilik olmadığı taktirde bu ayın ortalarından sonra kartımız başka yazılımları da destekleyecektir. BDA dışında sürücü ve programları geliştirme konusunda çabalarımız sürmektedir.
aQUa